Bazin de inot in Bucuresti-doar pe hartie


Ieri in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti a fost respins proiectul de construire a unui bazin de inot in Parcul Tineretului. Initiativa primarului general Oprescu a fost stopata de cine credeti?

De consilierii PDL.

O sa va intrebati ce argumente ar putea avea un consilier cand se opune unui asemenea proiect?

Cine stie ce poate fi in capul lor…

Orasul Bucuresti are nevoie de bazine de inot, sali polivalente cu capacitati mari, stadioane, piste de atletism.

Sa te opui unui asemenea proiect inseamna sa fii in primul rand irational. Banuiesc ca pe fondul promovarii doamnei Elena Udrea – ganditoarea de la Buzau- cea de la care iau toti pdl-istii lumina, spre fotoliul de primar general, nu ar da bine ca Sorin Oprescu sa-si adauge pe lista de realizari si proiecte de acest gen – bazin de inot. Norocul nostru este ca Elena Udrea nu va fi niciodata primar general.

Trebuie sa fii cel putin rautacios  sa privezi cetatenii municipiului Bucuresti de o astfel de investitie, asa mica cum a fost ea dimensionata la 3,6 milioane euro. In fotografia acestui material aveti o imagine din interiorul Cubului de Apa din Beijing care a fost construit pentru Olimpiada din 2008 si a costat aproximativ 200 milioane de yuan. Proiectul a facut subiectul unui concurs si a fost ales in 2003 din alte 75 de proiecte.

Ne intoarcem in schimb, la analiza minutioasa care trebuie facuta in ceea ce priveste strategia politicianului roman fara o educatie care sa-i permita sa inteleaga ce este o prioritate si mai ales ce inseamna respectul fata de cetateanul contribuabil.

Suntem rai, machiavelici si principiul „sa moara capra vecinului” inlocuieste ratiunea, echilibrul, strategia in folosul comunitatii.

De fapt ce mai, interesul comunitatii si faptul ca ar trebui ca om politic sa ma pun in slujba cetateanului este inlocuit cu interesul personal.

Hai sa vedem ce lovituri mai dam. De unde mai putem musca o spaguta, ce masinatiuni am mai putea „construi”…

Intr-o prestigioasa publicatie „Handbook on the economics of sport” la care au lucrat importanti specialisti din economie si sport, aflam cateva lucruri pe care si noi ar trebui sa le aplicam.

Sportul este un fenomen transformat intr-un cult care are la baza educatia avand scopuri multiple: dezvoltarea personalitatii, intretinerea si dezvoltarea starii de sanatate, promovarea schimburilor de idei si informatii, intrecerea si spiritul de fair play, s.a.

Daca in precedentele mele materiale privind legea bugetului pe 2011 v-am dat ca exemple Polonia si Anglia, cum sunt gandite sistemele sportive si ce finantare si strategii au adpotat pentru ca prima va fi coorganizator al Turneului Final al CE la Fotbal iar a doua va organiza viitoarea Olimpiada, astazi va voi prezenta cateva detalii despre sistemul american.

Totul porneste de la educatie. Aceasta nu poate fi facuta intr-un an. Este un proces lung si anevoios pentru ca natiunea trebuie educata.

Pornind de la primii pasi facuti in sportul profesionist in 1936 cu problemele legate de dreptul la munca al sportivilor de culoare, valoarea contractelor si toate aspectele organizatorice ale ligii de baseball, americanii au pus bazele unui sistem care s-a cladit in jurul celor care iubesc sportul – al fanilor.

Bineinteles ca acest cult a fost dezvoltat in timp si avem in curand un secol de istorie al sportului profesionist.

Totul pentru fani – a fost initial lozinca celor care au investit in sport.

De ce? Si-au dat seama ca daca nu au un public caruia sa i se adreseze nu vor avea nimic. Au inoculat incetul cu incetul ideea de a practica un sport de mic copil, de a fi fan al unei echipe sau al unei discipline sportive, de a cumpara bilete sau chiar abonamente pe stadioane si in sali imense in care sportul a devenit usor-usor un spectacol. Daca in primii ani regaseam pe stadioane dor barbati, incet incet acestia au venit cu sotia si copiii dar mai ales au devenit membri sustinatori ai acelui club avand abonamente anuale sau chiar pe viata.

Statistic intre 30 si 60% din bugetul unui club american de baseball sunt bani din vanzarea de bilete.

Prezenta numeroasa a fanilor pe stadioane a dezvoltat vanzari de echipamente sportive care se ridica la sume colosale. O parte din acesti bani se intorc in bugetele cluburilor sub forma de publicitate.

In anul 2000 valoarea financiara a publicitatii sportive in USA  a fost de 1876,3 milioane de dolari. Este o suma colosala in sport, nu? Ei bine acesta suma  a devenit in 2009 de 7 (sapte) ori mai mare.

 Asa aflam de exemplu ca Shaquille  O’Neal a luat in 1992, anul debutului sau la Los Angeles Lakers, 13 milioane usd de la Pepsi, 15 milioane usd de la Reebok si aproximativ 25 milioane usd de la Kenner si Spaulding, toate fiind contracte de publicitate care s-au adaugat la veniturile sale contractuale avute cu Lakers. In acea perioada, dupa explozia starului nord american in NBA, circula o fraza celebra a lui  Shaquille Roshaun O’Neal; „M-am saturat sa tot aud maney, money, money…Tot ceea ce vrea acum este sa joc baschet, sa beau Pepsi si sa port Reebok…”

Pentru sumele pe care le primea de la acele doua companii era normal ca si in clipele de „suparare” sa reaminteasca cine il facea bogat si celebru. Dar sa fim seriosi, el era produsul unui sistem sanatos care avea in 1992 aproximativ 60 de ani de dezvoltare: sportul profesionist.

LeBron James şi Chris Bosh, proaspetele vedete ale echipei americane profesioniste de baschet Miami Heat, au semnat in 2010 un contract pe şase ani pentru suma de 110,1 milioane dolari. Asta inseamna aproximativ cate 15 milioane pe an.

In Romania bugetul nostru pentru sport in 2011 este 12,6 milioane de euro. Aceste comparatii spun totul.

Cum se poate ajunge la aceste cifre? Investind in sport, in infrastructura, promovand intrecerea sportiva ca o alternativa a dezvoltarii, atragand cat mai multi spectatori la competitiile sportive tinute in arene moderne unde sportul va insemna spectacol.

Pe fondul acestor pasi va aparea si interesul firmelor de productie de echipament sportiv sa intoarca spre sportul romanesc sume importante pentru publicitate, vor creste incasarile din drepturile de difuzare si transmisie de emisiuni sportive, vor aparea sponsori.

Pana atunci ar trebui organizate emisiuni si dezbateri in scopul educarii cetateanului si a informarii corecte in ceea ce priveste indicii de mortalitate in Romania, cauzele acestor indici ridicati, alternativele pe care statul roman le are si ce strategii ar trebui sa adoptam, sa ne uitam si in gradina altor state si sa invatam de la ei dar mai ales sa-i educam pe politicienii nostri care intamplator decid viitorul acestei natiuni.

Romania TREZESTETE!

Reclame

One Response to Bazin de inot in Bucuresti-doar pe hartie

  1. petru spune:

    din categoria: „Rusine, Dinu Patriciu!”
    cei care conduc acum ne vor bolnavi, obezi si incapabili sa ne dezvoltam (chiar si fizic). Pentru ce? Pentru interesul lor financiar! Cam atat!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: